Svetainės įkėlimo greitis (angl. site loading speed) – tai laikas, per kurį vartotojui įkeliamas puslapis su visu tekstu, vaizdais, formomis, reklaminiais baneriais ir kitu turiniu.
Tačiau kalbant apie konversijas ir patogumą, svarbu tik tai, kaip greitai puslapis įkeliamas tokia forma, kokios reikia vartotojui iškart po prisijungimo prie svetainės. Tai gali sudaryti tik 30 % viso turinio ir funkcijų. Būtent šią dalį pirmiausia reikia paspartinti.
Svetainės greitis yra svarbus vartotojui. Žmonės nemėgsta ilgai laukti, o lėtos svetainės sulauks daugiau atmetimų ir sulauks mažiau konversijų.
Lankydamiesi bet kuriame interneto puslapyje, paprasti žmonės nesusimąsto, kokį darbą atlieka naršyklė, kad stiliai, scenarijai ir HTML paverstų galutine versija. Informacija lankytojui yra svarbi. Tačiau nieko nėra labiau erzina nei lėtas internetas ir lėta svetainės sparta.
1 priežastis – vartotojams patinka greiti puslapiai
Kodėl svetainė įkeliama lėtai?
Net 16 Mbit/s internete užtenka vienos sekundės 1-2 MB puslapio įkelti. Tačiau tai ne visada pavyksta. Vėlavimas tarp perėjimo į puslapį ir jo rodymo priklauso nuo daugelio veiksnių:
- svetainės greitis
- išteklių skaičius ir dydis
- jų atsisiuntimo laikas
- kompiuterio ir naršyklės našumas
Įvairiose situacijose kai kurie iš jų pradeda labiau lėtėti. Mobiliojo srauto atveju tai dažniausiai yra bendras atsisiųstų failų dydis ir neoptimali jų atsisiuntimo tvarka. O kompiuterių ir nešiojamųjų kompiuterių savininkai jau laukia serverio ir JS scenarijų.
Kaip svetainės greitis veikia lankytojus?
Svetainės greičio svarbą ištyrė pirmaujantys „Bing“ ir „Google“ ekspertai. Savo pristatyme jie atkreipė dėmesį į šias neigiamas tendencijas:
- vartotojų pasitenkinimo mažėjimas
- pajamų vienam vartotojui sumažėjimas
- paspaudimų skaičiaus sumažėjimas
„Ericsson“ atliko įdomų tyrimą: 2 sekundžių delsimas atsisiųsti vaizdo įrašus iš „YouTube“ padidina stresą 3%, o pauzės atkūrimo metu – net 15%.
Mobilieji įrenginiai turi kuklesnius parametrus nei staliniai kompiuteriai, todėl svarbu optimizuoti puslapių darbą ir jiems.
2 priežastis – tai svarbu SEO
Daugelis žmonių mano, kad optimizavimas paieškos sistemoms yra orientuotas į tinkamų raktinių žodžių pasirinkimą ir atgalinių nuorodų kūrimą. Tačiau yra ir kitų reitingavimo veiksnių, kurie dažnai nepastebimi, pavyzdžiui, svetainės greitis.
2014 m. Google pradėjo reitinguoti pagal HTTPS, ne kartą apie tai primindama, o tai prisidėjo prie masinio SSL sertifikatų pirkimo. Taigi per metus (2017 m. balandžio mėn.–2018 m. balandžio mėn.) sertifikatų skaičius „Runet“ išaugo 1,6 karto. Dabar tarp seoshnikov pastebima tendencija dirbti su svetainės greičiu.
„Google Adwords“ pranešimuose yra įspėjimų „Svetainės puslapiai vidutiniškai per ilgai reaguoja į robotą“:
Paieškos sistemų pranašumai
Paieškos sistemos yra suinteresuotos užtikrinti, kad žmonės, kurie ieško atsakymų į savo klausimus. Jie ima „mokėjimą“ iš vartotojų per reklamą.
Už reklamą galite gauti daugiau pinigų, jei žmonės užduos daugiau klausimų paieškos sistemai, jiems bus rodoma įvairesnė reklama. Paieškos sistemos gaus papildomų pajamų, jei lankomi puslapiai atsidarys greitai ir turės laiko atsisiųsti bei parodyti „savo“ skelbimus (Yandex.Yandex. Direct ir Google AdWords), kol vartotojas neuždarys svetainę.
Įsivaizduokite, kad asmuo iš paieškos rezultatų nueina į puslapį ir pradeda laukti, kol jis bus įkeltas. Svetainė vos apsisuka. Vartotojas paspaudžia mygtuką „atgal“ ir vėl pradeda peržiūrėti paieškos rezultatus. Dar blogiau, kai jis turi mobilųjį internetą arba tiesiog blogas tiekėjas.
Prisidengdama rūpinimusi lankytojais, korporacija „Dobra“ pradėjo reitinguoti mobiliąją paiešką pagal greitį, nors tai teisinga.
Sukurta tokia schema: žmogus nori rasti atsakymus į kelis klausimus, google įveda pirmąjį klausimą, svetainė greitai užsikrauna, žmogus gauna atsakymą ir pradeda googlinti kitą klausimą, tuo pačiu žiūrėdamas (ir spustelėdamas) reklamą.
Beje, „Google“ pajamos priklauso ir nuo jos pačios greičio:
Tokiu netiesioginiu būdu vidutinis svetainių įkėlimo laikas įtakoja paieškos gigantų pajamas ir įtakoja paieškos sistemų optimizavimo metodus.
Iškelti į viršų
Žinoma, bloga, bet greita svetainė nebus paieškos lyderė. Bet jei pradeda konkuruoti kokybiškos svetainės, kurios yra gerai optimizuotos SEO, tuomet lieka tik vienas kriterijus – greitis.
Elgsenos veiksniai taip pat pagerėjo dėl bendro svetainės pagreitėjimo, o tai naudinga SEO.
3 priežastis: pardavimų augimas
Egzistuoja nuomonė, kad jei žmogus ketina pirkti prekę, jis lauks, kol lėtas puslapis visiškai pasikraus, vis tiek nusiteikęs pirkti.
Tačiau taip nėra: net ir minimalūs vėlavimai lemia pardavimų sumažėjimą procentų dalimis. Tai lengviau atpažinti parduodant dideles svetaines, nes kiekvienas pardavimas savaime nebėra įvykis, o statistikos skaičius. Tokį tyrimą „Amazon“ atliko 2006 m.:
Kiekviena uždelsta 0,1 sekundės kainuoja 1% pardavimo.
Interneto auditorija tampa vis nekantresnė ir reiklesnė tiek turinio kokybei, tiek jo atsisiuntimo greičiui.
Jei tikitės mobiliojo srauto, turėtumėte žinoti:
74 % lankytojų palieka svetainę mobiliesiems, kurios įkėlimas trunka ilgiau nei penkias sekundes
Priešingai, greitas puslapio įkėlimas teigiamai veikia lankytojų lojalumą ir jų elgesį.