Kas yra CPA?

·

·

()

CPA esmė paprasta – reklamuotojas partnerių tinklams moka tik už atliktus vartotojų veiksmus. Tai konkrečios tikslinės operacijos: registracija svetainėje, naujienlaiškio prenumerata, asmens duomenų pildymas arba tiesioginis pirkimas. Tokiu atveju atsakomybė ir išlaidos už srauto pritraukimą priskiriamos partnerių programai.

Kas yra CPA (mokestis už veiksmą)?

CPA (angl. cost per action — payment for action) – tai reklamos modelis, skirtas mokėti tik už atliktus konversijos veiksmus.

Reklamuotojui nereikia pritraukti pirkėjų ar ieškoti svetainių, kad galėtų įdėti skelbimų blokus. Ši funkcija priskiriama tarpininkams, CPA-tinklo paslaugos savininkams, kurie tiesiogiai bendrauja su svetainių savininkais. Apmokėjimas – atliekamas palankiomis sąlygomis visiems dalyviams. Reklamos davėjas moka už paslaugą tik tuo atveju, jei klientas atliko veiksmą. Kaina priklauso nuo užduoties sudėtingumo ir reklamos modelio.

Kaip veikia CPA tinklas

Sistema veikia dalyvaujant šioms šalims: tarpininkui, svetainės savininkui, reklamuotojui.

Reklamos užsakovas pasirašo sutartį su tarpininku – tinklo savininku dėl konkrečių paslaugų teikimo. Jame nurodoma atlikto veiksmo kaina.

Tinklo funkcijos – surasti reklamuotojus, parinkti atitinkamas svetaines, analizuoti pasiūlymus, atsižvelgiant į perėjimus į svetaines, ruošti medžiagą. Tinklas parengia sąlygas reklamos užsakovo darbui: tikslinių veiksmų nustatymui, reklaminių antraščių įkėlimui, vartotojų užklausų priėmimui.

Svetainės savininko arba žiniatinklio valdytojo užduotis yra pateikti potencialius klientus, kurie atliks veiksmus.

Šioje sistemoje yra tarpiniai agentai, kurie vienija CPA tinklų savininkus ir perparduoda srautą. Tai yra CPA kaupikliai, kurie garantuoja mokėjimą už potencialius klientus.

Veiksmų rūšys

Kiekvienu atskiru atveju reklamuotojo apmokami veiksmai gali skirtis. Čia pateiksime tik populiariausių veiksmų tipų pavyzdžius:

  • Pritraukimas laidų.
  • Pirkinių vykdymas.
  • Apsilankymas keliuose svetainės puslapiuose arba nukreipimo puslapyje.
  • Failo įkėlimas.
  • Vaizdo įrašo peržiūra.
  • Kainyno studija.
  • Užsakymo formos užpildymas.
  • Atsiliepimo formos užpildymas.

Kas turėtų naudoti CPA rinkodarą

Mokėjimas už reklamą naudojant CPA modelį priimtinas parduodant prekę ar paslaugą, kur internetas yra pagrindinis arba vienas pagrindinių traukos kanalų. CPA rinkodara gali atnešti pelno šioms organizacijoms:

  • Internetinės parduotuvės.
  • Finansų įmonės.
  • Statybos ir remonto organizacijos, autoservisai.
  • Organizacijos, kurios vykdo edukacines programas.
  • Agentūros.
  • Pramogų portalai.
  • Teikėjai.

Masinio vartojimo paslaugos ir produktai yra gerai reklamuojami. Jeigu įmonės veikla yra siaura, įmonė mažai žinoma ir produktas nėra skirtas plačiai auditorijai, pasiūlą reklamuoti CPA pagalba bus sunku.

CPA tinklo pasirinkimas

Iš karto įvertinti partnerio pasirinkimą ir srauto kokybę nepavyks, reikia laiko, kol pamatysite CPA rezultatus. Paslaugų paklausa padidino įmonių partnerių skaičių, todėl sunku pasirinkti tinkamą tinklą. Kad neeikvotumėte savo biudžeto ir laiko veltui, verta pagalvoti:

  • Darbo laikotarpis. Dėl didelės konkurencijos daugelis žmonių neištveria ir palieka rinką.
  • Tinkle registruotų partnerių skaičius. Kuo daugiau svetainių savininkų, tuo patikimesnis tinklas.
  • Kontrolė. Pageidautina, kad CPA tinklas kontroliuotų žiniatinklio valdytojų ir reklamuotojų darbą.
  • Reputacija. Verta perskaityti atsiliepimus apie darbą. Neturėtumėte pasitikėti svetaine, jei nėra neigiamų atsiliepimų, tačiau jų neturėtų būti per daug.

Kuo daugiau reklamuotojų ir paskelbtų pasiūlymų, tuo patikimesnė partnerių programa. Svetainėje turėtų būti pateikta informacija apie nuveiktus darbus ir partnerių skaičių, taip pat žinomas įmones ir prekės ženklus, kurie bendradarbiauja su tinklu.

Medžiagų paruošimas

Reklamos užsakovas gali parengti šį darbą. Reklaminė medžiaga apima reklamjuostes, nuotraukas ir vaizdo įrašus, svetaines ir straipsnius.

Norėdami reklamuoti produktus ir paslaugas:

  • Svarbu teisingai nustatyti tikslinę auditoriją ir pasirinkti reklamos rūšį.
  • Būtina apibūdinti paslaugų ir prekių specifiką, atspindėti jų konkurencingumą ir patrauklumą.
  • Medžiagos turi būti reikiamų formatų, kad maketuojant nebūtų poslinkių ir iškraipymų.
  • Reklamjuostės turi būti kūrybingos ir periodiškai atnaujinamos, kitaip naudotojai patirs reklamjuosčių aklumą.

Reklamos davėjas gali pavesti medžiagos ruošimą žiniatinklio valdytojui, o jis pasirenka tikslinį veiksmą, reklamos parametrus ir gali apriboti srauto, išteklių ar turinio naudojimo veiksmus. Reklamos davėjas, ruošdamas medžiagą savarankiškai, parengia pasiūlymą, kuris pritrauks žiniatinklio valdytoją.

Darbo su CPA modeliu privalumai ir trūkumai

MUĮ pranašumai reklamuotojams:

  • Mokama tik už rezultatą.
  • Nepriklausomas veiksmų pasirinkimas.
  • Asmeninė biudžeto ir lėšų paskirstymo kontrolė.
  • Sutaupyti laiko. Jums nereikia patiems ieškoti reklaminių svetainių, rinkti analitinius duomenis, ruošti ir atnaujinti medžiagos.
  • Mažiau investicijų nei į kitus reklamos modelius.
  • Didelis našumas. Nuo rezultato priklauso žiniatinklio valdytojo pajamos, todėl jis ieškos kūrybingų idėjų ir naujų skatinimo būdų.

CPA modelio trūkumai:

  • Žiniatinklio valdytojai mieliau bendradarbiauja su gerai žinomomis įmonėmis. Pradedantiesiems reklamuotojams sunku rasti tuos, kurie pasiruošę imtis reklamos.
  • Tikimybė susidurti su neatsakingais partneriais, kurie bandys apgauti. Turėtumėte atidžiai pasirinkti tinklą, perskaityti atsiliepimus.

Taip pat trūkumai – nesugebėjimas kontroliuoti auditorijos kokybės ir pastovumo, atsižvelgti į konkretaus kliento interesus. Srautas gali padidėti nuolaidų metu ir sumažėti pasibaigus akcijai.

Apibendrinant

Sužinojome, kas yra CPA. Sužinojo, kaip veikia šis reklamos modelis, kokie jo būdingi skirtumai. Mes nustatėme, ko reikia, kad šis modelis duotų rezultatų.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?