Taikymas (angl. targeting) – tai rinkodaros strategija, leidžianti nukreipti į konkrečią auditoriją, parinktą pagal tam tikrus kriterijus, siekiant padidinti reklamos kampanijų efektyvumą ir padidinti jų konversiją. Paprastais žodžiais tariant, taikymas yra tada, kai reklamą padarome tokią, kad ji pasiektų tik tuos žmones, kurie mums tikrai įdomūs ir kurie yra labiausiai linkę daryti tai, ką mes norime – pirkti prekę, registruotis svetainėje ir pan.
Kaip žinote, reklama yra rinkodaros kampanijos pagrindas ir dauguma prekių ženklų ją naudoja kaip būdą įtikinti potencialius klientus. Tačiau įsivaizduokime situaciją, kai turite žudantį produktą, kurį kruopščiai reklamuojate, tačiau jis neduoda rezultatų. Reklama yra, bet pardavimų nėra – kas gali būti blogai?
Jei dirbate rinkodaros ar reklamos srityje, skirtingų skatinimo metodų supratimas padės sukurti geresnes pajamas didinančias strategijas. Taikymas gali būti sėkmingos reklamos kampanijos raktas. Versle ir rinkodaroje juo siekiama pasirinkti produkto ar paslaugos tikslinę rinką, kad vėliau būtų efektyviai nukreiptos rinkodaros pastangos. Tai yra, jūs pasirenkate tinkamus žmones, kurie norės nusipirkti jūsų produktą. Po to belieka tik užtikrinti, kad jūsų reklama juos pasiektų ir sulauktų atsako.
Norėdami suprasti, kaip veikia taikymas, pažvelkime į tai atidžiau ir kodėl jis toks svarbus kuriant rinkodaros kampanijas.
Taikymas (angl. targeting) kaip efektyvi reklamos priemonė šiuolaikiniame pasaulyje
Šiandien taikymas (angl. targeting) yra veiksminga reklamos priemonė, leidžianti įmonėms tinkinti savo reklamos kampanijas taip, kad tikslinė auditorija būtų pasiekta tiksliai ir tinkamai. Štai kelios priežastys, kodėl taikymas yra efektyvus:
Didėja konversija. Tikslinė reklama rodo reklamą tik suinteresuotiems vartotojams. Tai padidina galimybes imtis norimų veiksmų, pavyzdžiui, įsigyti prekę ar užsiprenumeruoti paslaugą. Taigi tai padidina konversiją, taigi ir reklamos kampanijos efektyvumą.
Didėjantis aktualumas. Taikymas (angl. targeting) Telegram, Instagram ir kituose socialiniuose tinkluose leidžia tiksliau nustatyti, kam tiksliai bus rodomas jūsų skelbimas. Galite tinkinti nustatymus, tokius kaip geografinė vieta, amžius, lytis, pomėgiai ir naudotojo elgesys. Tai garantija, kad pataikysite būtent į taikinį – savo auditoriją. Tokiu būdu kuriate aktualesnius skelbimus, kurie labiau sudomins vartotojus ir padidins reakcijos į juos tikimybę.
Reklamos biudžeto taupymas. Tikslinė reklama leidžia efektyviau panaudoti reklamos biudžetą. Galite pasirinkti tam tikrus parametrus ir taip optimizuoti skelbimų pateikimą tik tiems vartotojams, kurie greičiausiai susidomės jūsų produktu ar paslauga. Tai sumažina nesusijusių auditorijų išlaidas ir padidina reklaminių kampanijų grąžą.
Personalizuotų skelbimų kūrimas. Galite kurti suasmenintus skelbimus, atitinkančius konkrečių vartotojų interesus ir poreikius. Tai padidina galimybes pritraukti tikslinės auditorijos dėmesį ir sukelti teigiamą auditorijos reakciją.
Rezultatų matavimas ir optimizavimas. Taikymas leidžia lengvai sekti ir išmatuoti reklamos kampanijų rezultatus. Galite analizuoti paspaudimų ir konversijų duomenis ir stebėti, kurios auditorijos grupės geriausiai reaguoja į skelbimus.
Tačiau verta suprasti, kad taikymas tokia forma, kokia yra dabar, ne visada buvo toks. Ir prieš tapdamas tikrai nepakeičiamu skatinimo metodu, jis nuėjo ilgą evoliucijos kelią.
Taikymo raida: nuo tradicinių metodų iki skaitmeninių platformų
Per kelis dešimtmečius taikymas (angl. targeting) vyko per ilgą evoliucijos procesą ir keitėsi metodai, naudojami nukreipiant reklaminius pranešimus konkrečioms auditorijoms. Pirmiausia, tai prisidėjo prie viso pasaulio gyventojų skaitmenizacija interneto ir skaitmeninės reklamos plitimo fone. Tradiciniai metodai, kurie buvo naudojami prieš 10-15 metų, šiandien nebėra aktualūs.
Ką turime omenyje kalbėdami apie tradicinius komunikacijos kanalus? Anksčiau taikymas daugiausia buvo vykdomas per televiziją, radiją, spausdintą ir tiesioginę reklamą. Be to, kai kurie metodai apėmė ir skelbimų talpinimą specializuotuose žurnaluose, reklamos tam tikru laiku programavimą televizijos ir radijo laidose, tiesioginio pašto naudojimą ir pan. Tačiau šiuos metodus ribojo galimybė pasirinkti tikslinę auditoriją, nes informacija apie vartotojus buvo ribota.
Tobulėjant internetui ir skaitmeninei reklamai, atsirado naujų tikslinės reklamos galimybių. Šiandien reklamuotojai gali tinkinti ir optimizuoti savo kampanijas naudodami įvairius parametrus ir naudotojų elgsenos duomenis. Šiuo atžvilgiu atsirado įvairių skaitmeninio taikymo metodų
Skaitmeninio taikymo metodai
Didėjant tikslinės reklamos populiarumui, internetinės platformos gauna vis daugiau duomenų apie savo vartotojus ir siūlo reklamuotojams įvairius taikymo būdus. Štai patys populiariausi:
- Demografinis – tokio tipo tikslinė reklama, kuri orientuojasi į auditorijos ypatybes – amžių, lytį, atlyginimą, tautybę ir pan.
- Geografinis – šis tipas orientuotas į potencialaus pirkėjo vietą.
- Elgesys – šio tipo reklamos pagrindas yra potencialių klientų elgesys svetainėje ir pirkimo elgsena. Platformos renka duomenis apie elementus, kuriuos vartotojai peržiūri, ir pagal juos rodo skelbimus.
- Kontekstinis – šis tipas apima skelbimų rodymą pagal svetainės turinį. Pavyzdžiui, leidėjas gali rodyti žaislų skelbimus vaikų auklėjimo svetainėje.
- Pakartotinis taikymas – tai vienas iš svarbių skaitmeninės rinkodaros įrankių, nes jis išnaudoja klientų, kurie jau išreiškė susidomėjimą prekės ženklu arba su juo bendravo. Šio tipo reklama veikia susiejant reklaminių pranešimų rinkinius su tam tikru elgesiu, kai klientas sąveikauja su prekės ženklu internete. Pavyzdžiui, klientas, įsigijęs porą New Balance sportbačių, greičiausiai gaus reklaminius pasiūlymus su kitomis to prekės ženklo prekėmis.
Nukreipimo svarba verslui ir rinkodarai
Taikymas (angl. targeting) „Instagram“ ar bet kuriame kitame socialiniame tinkle yra strategija, skirta nustatyti ir sutelkti dėmesį į konkrečią žmonių grupę, kuri yra labiausiai tikėtini produkto ar paslaugos vartotojai ar klientai. Tačiau daugelis rinkodaros specialistų ir prekių ženklų nepaiso tikslinės reklamos svarbos. Juk jos pagalba galite atsikratyti reklamos triukšmo, su kuriuo dažniausiai susiduria interneto vartotojai. Pasirinkę taikymą, galite pateikti suasmenintą turinį, kuriame vartotojai jį matys ir su juo sąveikaus. Jei būsite pasiruošę pasinerti į tikslinės reklamos pasaulį, gausite daugiau naudos nei manote.
Taikymo pranašumai prieš tradicinę reklamą
Daugiau nei pusė pasaulio gyventojų kasdien naudojasi internetu. Žmonės teikia prašymus ieškoti prekių ir paslaugų, naršyti socialiniuose tinkluose, lankytis internetinėse parduotuvėse ir pan. O prekės ženklai naudoja įvairius rinkodaros kanalus reklamuodami savo produktus ir paslaugas. Tačiau tikslinė reklama turi daug privalumų, palyginti su kitais būdais reklamuoti verslą internete, būtent:
- Pataikymas į tikslinę auditoriją.
- Personalizavimas.
- Žema kaina.
- Greiti rezultatai.
- Pelningumas.
- Išplėstinė analizė.
Panagrinėkime kiekvieną elementą išsamiau.
Pataikymas (angl. targeting) į tikslinę auditoriją. Tikslinė reklama leidžia prekių ženklams bendrauti su potencialiais klientais, kurie labiausiai domisi jų produktais. Tai padidina tikimybę, kad prekė ar paslauga bus parduota konkrečiam klientui.
Išplėstinis personalizavimas. Personalizavimas yra svarbus internetinės rinkodaros elementas, o naudojant tikslinę reklamą ją galima pakelti į kitą lygį. Žinodami savo auditorijos ypatybes, pomėgius ir elgesį, galite pasiūlyti jai tinkamiausius produktus ar paslaugas.
žemesnė kaina. Palyginti su tradicine reklama neprisijungus arba sudėtingomis internetinėmis strategijomis, tokiomis kaip turinio rinkodara, tikslinė reklama yra pelningesnė. Be to, naudodamiesi šiuo rinkodaros kanalu niekada neviršysite reklamai skirto biudžeto. Tai labai paprasta: kai tik pasieksite limitą, reklamos platforma nustos rodyti jūsų skelbimus.
Greiti rezultatai. Daugelis internetinės rinkodaros strategijų užtrunka ilgiau, kol pasiekiami jūsų tikslai. Pavyzdžiui, jei pasirinksite SEO, šis metodas atneš rezultatų per šešis mėnesius ar ilgiau. Savo ruožtu tikslinė reklama leidžia pritraukti klientus čia ir dabar.
Didesnė investicijų grąža. Rodydami atitinkamus pasiūlymus savo auditorijai, padidinate konversijų rodiklį, taip padidindami pardavimą ir pelną. Naudodami sudėtingą taikymą „Facebook“ ir kitose reklamos platformose galite sumažinti mokestį už paspaudimą. Dėl to jūs gaunate didesnę investicijų grąžą.
Gili analizė. Daugelis reklamos platformų parodo jūsų kampanijos efektyvumą realiuoju laiku. Gaunate prieigą prie išplėstinės analizės, kuri leidžia laiku atlikti pakeitimus, kad pasiektumėte geresnių rezultatų.
Dėl šių privalumų tikslinė reklama yra vienas populiariausių būdų reklamuoti verslą internete.
Kaip pagerinti reklaminių kampanijų konversiją ir rezultatus?
Visais tikslinės reklamos pranašumais galite pasinaudoti tik tada, kai turite aukštą konversijų rodiklį. Tai yra pagrindinė rinkodaros kampanijų sėkmės metrika, kurią stebėdami galite optimizuoti konkrečius veiksmus. Konversijų koeficientas reklamoje padeda įvertinti:
- Jūsų skelbimo tinkamumo tikslinei auditorijai lygis.
- Kūrybinių elementų ir raginimų veikti efektyvumas jūsų skelbime, skatinantis tam tikrus veiksmus.
- Finansinis jūsų skelbimų našumas.
Tačiau padidinti skelbimo konversijų rodiklį nėra taip paprasta, kaip atrodo, o jo matavimas per vieną dieną nesuteiks išsamaus vaizdo apie tai, ar skelbimai veikia. Tačiau jei padidinsite laikotarpį iki mėnesio ar metų, galėsite įvertinti savo interneto verslo rezultatus.
Keletas paprastų patarimų padės pagerinti konversijas:
- Apsvarstykite savo auditorijos ypatybes.
- Naudokite dinaminius skelbimus.
- Būkite konkretūs ir suprantami pirkėjui.
- Naudokite tiesioginius raginimus veikti.
- Dirbkite su naudotojų įtraukimu į skelbimus.
Šie veiksmai padės atkreipti dėmesį į jūsų skelbimus ir sudominti žmones, todėl sutelksite dėmesį į jūsų prekės ženklo unikalumą. Nuo to verta pradėti plėsti reklamos pasiekiamumą. Ir atminkite, kad unikalumas ir išskirtinumas yra tai, kas pritraukia ir išlaiko auditoriją.
Taikymo technologijos ir įrankiai
Apžvelkime geriausius 2023 m. taikymo įrankių pasirinkimus
Madgicx yra integruota platforma ir rinkodaros įrankis, kurį galbūt norėsite įdiegti savo versle, kad atitiktumėte įmonės rinkodaros reikalavimus, ypač socialinės žiniasklaidos kampanijų ar Facebook platformos reklamos srityje. Šį įrankį galima laikyti universalia reklamos priemone ir platforma, paremta dirbtiniu intelektu. Šis įrankis padės patenkinti rinkodaros poreikius naudojant skelbimų pirkimo neprisijungus galimybes.
„Qwaya“ yra dar vienas galingas verslo rinkodaros įrankis, kurio specializacija yra socialinės žiniasklaidos, ypač „Facebook“ skelbimų, naudojimas. Ši platforma, savo vartotojams ir klientams siūlanti platų funkcijų ir paslaugų spektrą, yra efektyvus būdas organizuoti kampanijas ir reklamas, siekiant plėsti verslą. Nepriklausomai nuo įmonės tikslų ir poreikių, Kuaya suteikia galimybę reklamuotis Facebook ir reklamuoti prekės ženklą, susijusį su jos verslo reikalavimais.
AdEspresso suteikia galimybę kurti, valdyti, bendradarbiauti, analizuoti ir studijuoti socialinių tinklų rinkodaros kampanijas, siekiant norimų rezultatų ir atitikti Jūsų verslo reikalavimus. Šis įrankis skirtas visiems – agentūroms, internetinėms parduotuvėms, smulkiam ir vidutiniam verslui, taip pat reklamuotojams, norintiems aptarnauti savo klientus. Naudodami pirmiau minėtas funkcijas, galite lengvai kurti tinkintus skelbimus ir kampanijas, kad atitiktų jūsų poreikius, užtikrinant efektyvų našumą ir nukreipiant reikiamą srautą į jūsų platformą ir svetainę.
Mašininis mokymasis ir dirbtinis intelektas taikant
Kad ir kokią priemonę pasirinktumėte, svarbu suprasti, kad technologijos nuolat tobulėja ir tai, kas aktualu šiandien, rytoj gali nebeaktualu. Dabar rinkodaros srityje pastebima tendencija naudoti dirbtinį intelektą. Tai atveria daugiau galimybių tiek herpetologams, tiek verslui. Vienas pagrindinių privalumų – galimybė apdoroti didelius duomenų kiekius.
Naudodami duomenų analizę galite atrasti paslėptus modelius ir tendencijas, o tai padeda nustatyti efektyviausias rinkodaros strategijas. Tačiau tai ne vienintelis dirbtinio intelekto privalumas. Taip pat verta paminėti procesų automatizavimą, patobulintą sąveiką su klientais, geresnius SEO rezultatus, padidėjusį klientų pasitenkinimą ir daug daugiau. Apskritai AI naudojimas rinkodaroje padeda rinkodaros specialistams pasiekti geresnių rezultatų ir sustiprinti savo prekių ženklų pozicijas.
Apibendrinimas
Atminkite, kad norint, kad taikymas (angl. targeting) padėtų padidinti pardavimus ilguoju laikotarpiu, neužtenka vien sukurti reklaminę kampaniją. Nesuprasdami, kas tiksliai yra jūsų tikslinė auditorija ir kokios yra pagrindinės produkto vertybės, taip pat kas tiksliai išskiria jus iš konkurentų, rizikuojate iššvaistyti savo reklamos biudžetą. Taip pat nepamirškite apie gautų duomenų analizės svarbą. Tai padės ne tik išvengti klaidų būsimose kampanijose, bet ir konsoliduoti pagrindines detales, tokias kaip prekės ženklo balso tonas, demografiniai rodikliai ir kt.