SEO (Search Engine Optimization-optimization for search engines) – metodų ir priemonių rinkinys, skirtas padidinti svetainės svarbą paieškos sistemų akyse, siekiant padidinti paieškos srautą. Paprastais žodžiais tariant, tai yra tam tikras užduočių rinkinys, kurį atlikus jūsų svetainė gaus didesnę galimybę patekti į TOP 10 paieškos sistemos rezultatų, o tai reiškia pritraukti daugiau vartotojų.
Verta manyti, kad efektyviam svetainės SEO reklamavimui šiandien neužtenka vien atlikti daugybę užduočių: tokių paprastų ir stebuklingų žingsnis po žingsnio instrukcijų tiesiog nėra. Tai gana sudėtingas ir sudėtingas darbas.
Reklamavimas
Taigi, kad reklama būtų sėkminga, jūsų svetainė turi atitikti keletą parametrų:
- Turinio kokybė. Visa medžiaga (tekstai, vaizdai, vaizdo įrašai ir kt.) turi būti gerai paruošta ir visiškai atitikti vartotojo pageidavimą.
- Gerai išvystyta svetainės struktūra. Tai turi būti patogu klientui, vartotojas turi turėti galimybę greitai rasti jam reikalingą informaciją.
- Komerciniai veiksniai. Jei tai komercinė svetainė, turi būti tokie elementai kaip:
- Telefono numeris;
- Užsakymo forma (jei yra iš konkurentų) apsipirkti;
- Krepšelis (jei yra iš konkurentų);
- Filtravimas (jei yra konkurentų);
- Kontaktai;
- kiti elementai, padedantys vartotojui apsispręsti dėl prekės ar paslaugos pasirinkimo
- Prekės ženklo žinomumas ir atskaitos masė. Čia galioja paprasta taisyklė: „kuo daugiau žmonių tave pažįsta, tuo daugiau apie tave kalba“, o paieškos sistemų akyse tai skamba taip: „kuo daugiau tave pažįsta, tuo daugiau nuorodų į tave įdeda“.
- Svetainės įkėlimo greitis. Pastaruoju metu tai tampa vis reikšmingesniu veiksniu dėl populiarėjančių mobiliųjų įrenginių ir mobiliojo interneto. Norint greičiau įkelti svetainę, svarbu stebėti kodo ir scenarijų optimizavimą. Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas mobiliųjų įrenginių ekranui.
- Elgsenos veiksniai šiuo metu yra vienas iš pagrindinių reitingavimo veiksnių. Jau rašėme išsamiai apie tai, kas yra elgesio veiksniai ir išoriniai elgesio reitingavimo veiksniai.
Nutshell
Trumpai tariant, tai yra resurso kokybės rodiklis paieškos sistemų akyse. SEO reklamavimo sėkmei įtakos turi daug parametrų:
- Svetainėje praleistas laikas
- Puslapio peržiūros gylis
- Atmetimo rodiklis
- Išgyvenimo laikas
ir taip toliau.
Svarbu suprasti, kad svetainės reklamavimo paieškos sistemose metodai nuolat keičiasi ir tobulėja. Todėl tai, kas veikė vakar, gali netikti rytoj ir atvirkščiai. Pasinerkime į pagrindinius paieškos algoritmų kūrimo laikotarpius. Tai padės suprasti skatinimo principą apskritai.
Kilmė. Kodėl man reikia SEO?
Tuo pat metu, kai tolimajame 90-aisiais atsirado paieškos sistemos, daugelis vartotojų suprato, kad norint lengvai išgauti srautą ir klientus internete, reikia ištirti paieškos sistemų algoritmus. Tuo metu atėjo supratimas, kam reikalingas SEO ir atsirado tokia profesija kaip „SEO specialistas“ – tai buvo žmonės, kurie profesionaliai užsiima interneto svetainių SEO reklamavimu. Šiuo laikotarpiu daugiausia pakakdavo šlamšto tekstą su raktiniais žodžiais, kad būtų aukštose pozicijose. Paieškos rezultatai buvo baisūs ir netenkino nei vartotojų, nei paieškos sistemų.
Nuorodų era
1998 m. Google paieškos sistema pristatė PageRank algoritmą, kuris pakeitė reitingavimo lauką. Po Google 1999 m. Yandex pristatė savo algoritmą TCI. Abu algoritmai buvo panašūs ir buvo pagrįsti etaloniniu svoriu. Kiekvienas puslapis ir domenas gavo savo nuorodų svorį, atsižvelgiant į juose įdėtų nuorodų skaičių ir kokybę, ir perdavė svorį išeinančioms nuorodoms iš jų domeno.
Tuo pačiu metu SEO verslas įgauna vis didesnį pagreitį – optimizatoriai pradeda kurti svetaines, kuriose parduodamos nuorodos partijomis, o nuorodų verslas ilgainiui lemia didelį šio reitingo faktoriaus triukšmo lygį.
Mašininis mokymasis
Šis laikotarpis Runet – laikomas nuo 2009 m., tuo pačiu metu su Matrixnet išleidimu. Tai mašininio mokymosi algoritmas, kuris sukūrė pačią reitingavimo formulę ir buvo sukurtas Yandex paieškos variklio.
„Epocha be nuorodų“
Nuo 2012 m. paieškos sistemos pradėjo griežtą kovą su nuorodų šlamštu. Viskas prasidėjo nuo 2012 m., kai „Google“ pristatė „Pingvino“ algoritmą. Be to, 2014 m. „Yandex“ paskelbė, kad visiškai išjungė nuorodos įtaką reitingo formulei, o 2015 m. išleido „Minusinsk“ filtrą, kuri nubaudė už nuorodų šlamštą.
Šiuolaikinis SEO
Maždaug po 2015 metų optimizuotojai suprato, kad žaidimo taisyklės labai pasikeitė. Iki šiol paskelbta daugiau nei 800 veiksnių, dalyvaujančių reitingavimo formulėje. Vienintelis būdas patekti į paieškos rezultatų TOP 10 šiandien yra sistemingas ir išsamus darbas svetainėje.
SEO-svetainės reklama kas tai yra ir kokios jos rūšys?
Kaip jau minėjome anksčiau, SEO reklama – tai visuma priemonių, kurias reikia sistemingai dirbti – pradedant nuo darbo su turiniu ir baigiant nuorodų masės sukūrimu. Tačiau sąlyginai visus darbus galima suskirstyti į 2 tipus:
- vidinis optimizavimas
- išorinis optimizavimas
Pažvelkime į kiekvieną tipą išsamiau.
Vidinis svetainės optimizavimas
Tai visas priemonių rinkinys, kurį taikote tiesiogiai savo svetainei, o ne išoriniams ištekliams. Štai keletas tokių užduočių pavyzdžių:
- Semantinės šerdies sudarymas (preliminarus etapas)
- Failų robots.txt ir sitemap.xml kūrimas
- Techninių klaidų taisymas
- Darbai, susiję su puslapio optimizavimu – teksto rašymas, pavadinimo ir META žymų rašymas. SEO pasaulyje tai vadinama „puslapio optimizavimu“ (puslapio optimizavimu“)
- Svetainės struktūros tobulinimas
- Vaizdo ir vaizdo optimizavimas
- Dirbkite su susiejimu
- Darbas su komerciniais veiksniais
- Darbas su elgesio veiksniais
Reikėtų nepamiršti, kad visus aukščiau išvardintus parametrus reikia nuolat stebėti ir taisyti. Patyrę SEO specialistai patys susikuria kontrolinius sąrašus ir juos naudodami reguliariai tikrina svetaines. Priešingu atveju galite praleisti svarbią klaidą, dėl kurios sumažės srautas.
Išorinis svetainės optimizavimas
Išorinis optimizavimas, priešingai, yra priemonių, kurias atliekate naudodami išorinius išteklius, rinkinys. Paprastai tai veikia su etalonine mase ir prekės ženklo žinomumu.
Norint gauti gerą atskaitos masę, svarbu:
- Straipsnių apie išorinius autoritetingus išteklius rašymas ir publikavimas
- Pranešimų spaudai talpinimas
- Nuorodų bendrinimas su patikimais ištekliais
- Aktyvus skelbimas specializuotuose šaltiniuose
- Darbas su žurnalistais
- Padidinkite prekės ženklo žinomumą nedėdami nuorodų
SEO optimizavimo metodai
Kaip suprantate, bet kuriame versle kartu su legaliais metodais gali atsirasti ir ne visai legalių ar net draudžiamų. Ir SEO nėra išimtis. Čia išskiriami šie metodai:
Baltas optimizavimas
Visiškai teisėtas metodas, kurio metu buvo siekiama pagerinti svetainės kokybę, gerinant visus aukščiau nurodytus parametrus. Tai didžiulis darbas, kuris kartais reikalauja daug žinių, tačiau rezultatas to vertas.
Pilkas optimizavimas
Metodų rinkinys, kuris, nors ir nėra tiesiogiai draudžiamas paieškos sistemų, vis tiek yra kažkur „ant leistino ribos“. Norėdami naudoti tokius metodus, galite patekti po filtru.
Juodoji optimizacija arba „juodos kepurės SEO“
Naudojant metodus, kuriuos draudžia paieškos sistemų taisyklės. Anksčiau ar vėliau svetainė bus filtruojama arba uždrausta. Tokie metodai apima, pavyzdžiui, durų angas.
Apibendrinimas
Taigi, pabandėme išsiaiškinti, kas yra SEO svetainės optimizavimas ir kam jis reikalingas. Bet vis tiek tikriausiai vis dar turite klausimų „Kaip pačiam pradėti reklamuoti „jauną svetainę“ (pavyzdžiui, nukreipimo puslapį)? Čia yra veiksmų, nuo kurių reikia pradėti, sąrašas (apie kiekvieną iš jų išsamiai papasakosime šioje medžiagoje):
- Konkurentų analizė. Svarbus etapas, kuriame apsispręsite, ar apskritai verta kurti svetainę šia tema.
- Semantinės šerdies rinkimas. Jūsų būsima svetainė turėtų visiškai apimti visą temą.
- Semantinės šerdies grupavimas ir svetainės struktūros kūrimas. Klasterizavimas – dažnai nepaisoma svetainės kūrimo stadijoje, o tai vėliau sukelia daug pertvarkymų.
- Techninių klaidų taisymas, kompetentingo robots.txt paruošimas, svetainės būklės stebėjimas.
- Teksto ruošimas pagal semantinę šerdį, kokybiško foto ir vaizdo turinio parinkimas.
- Komercinių veiksnių tyrimas – labai svarbu suteikti vartotojui greito pirkimo ar bendravimo su jumis funkciją
- Vartotojų elgesio analizė ir tobulinimas. Sunkumų pašalinimas.